
Spotřební imaginace státního socialismu Reklama v Československu 1948—1989
TÁBORSKÝ ONDŘEJ, ČESÁLKOVÁ LUCIE
- Rok vydání
- 2023
- Nakladatelství
- Akropolis
- ISBN
- 978-80-7470-449-9
- EAN
- 9788074704499
Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace státního socialismu přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury. - Vychází ve spolupráci s Národním muzeem za podpory Ministerstva kultury ČR.
Související
-
Academia
Czech society in the 2000s:a report on socio-economic policies and structures
Běžně
30 Kč30 KčSkladem